Samo skupienie się na SEO to za mało. Dlatego…
Poleganie na samym SEO w celu dotarcia do swojego rynku nie jest zwycięską strategią. Oto kilka konkretnych powodów – i co z tym zrobić. W ciągu ostatnich dwóch lat konsumenci doświadczali ciągłych zmian w swoim świecie pracy i życia osobistego. Wymagająca prostoty w coraz bardziej złożonych czasach, zmieniły się zachowania konsumentów, algorytmy wyszukiwarek wciąż ewoluowały, podobnie jak strategie, które otaczają i wspierają SEO.
Chociaż SEO ma kluczowe znaczenie, poleganie wyłącznie na wyszukiwaniu w celu dotarcia do swojego rynku nie jest zwycięską strategią. Zamiast tego znaczenie połączonych i dynamicznych strategii digital-first – tak elastycznych, jak konsumenci, których chcą zaangażować – jest teraz krystalicznie jasne. Zrozumienie, że podróż konsumenta nie jest już liniowa.
Aby skutecznie nawiązać kontakt z konsumentami, marketerzy muszą cofnąć się i przemyśleć strategie, budując dynamikę jako podstawę podejścia do obsługi klienta. I choć samo SEO nie wystarczy – wyzwania w branży są liczne i zróżnicowane. Krótko mówiąc, można śmiało powiedzieć, że SEO jest złożone i stale się zmienia – spostrzeżenia dotyczące SEO zapewniają obraz zmieniającego się głosu konsumentów w czasie rzeczywistym, który można wykorzystać do informowania o dowolnej liczbie strategii cyfrowych.
Zaczynając od tych spostrzeżeń, marketerzy mogą tworzyć plany, które są obszerne, wieloaspektowe i uzupełniające, łącząc się z konsumentami za pośrednictwem wielu kanałów i punktów styku. W tym poście przyjrzymy się, dlaczego najskuteczniejsze zespoły marketingowe nie wkładają wszystkich swoich jajek do jednego koszyka – ponieważ wiedzą, że samo skupienie się na SEO nie wystarczy.
Marketing treści
Dlaczego content marketing?
Wysokiej jakości treść pozostaje kluczem do widoczności . Jest to kluczowy element zintegrowanego planu współczesnego marketera. Naprawdę świetne treści są naturalnie wciągające. Odpowiada na najważniejsze pytania w całym cyklu życia konsumenta, a konsumenci szukają go na dowolnej liczbie platform. Od e-booków i podcastów po filmy instruktażowe i poprawiające samopoczucie posty społecznościowe — content marketing wyewoluował z samego blogowania.
Kiedy marketerzy i osoby zajmujące się komunikacją ściśle współpracują z SEO, wykorzystując spostrzeżenia z wyszukiwanych haseł i umieszczając konsumentów w samym centrum swojej strategii treści, mają najlepszą podstawę sukcesu. Wyznaczanie ścieżki konsumenta – i cyfrowych punktów styku na każdym etapie – zapewnia możliwość zbudowania strategii obsługi klienta wspartej wysokiej jakości treścią, która łączy się z konsumentami na różnych platformach, w wielu kanałach i punktach styku.
Zakres content marketingu jest nieograniczony, podobnie jak możliwość personalizacji, a to recepta na wygraną. Stworzenie holistycznej strategii, która łączy content marketing i SEO , to nowa stawka.
Reklama cyfrowa i płatność za kliknięcie (PPC)
Ponieważ SEO ciągle się zmienia, a każda firma jest inna, inwestowanie czasu i wysiłku w ustalenie, co najlepiej sprawdza się w Twojej firmie, może być kosztowne. Pamiętaj, podczas gdy oddzielne kanały z odrębnymi atrybutami SEO i PPC mają wspólny cel, przyciągnięcie konsumentów do Twojej witryny. Holistyczne podejście do wyszukiwania, zapewniające wzajemne uzupełnianie się SEO i PPC, pomoże Ci poruszać się w zmieniającym się środowisku, zmieniając się w razie potrzeby w czasie rzeczywistym.
Łącząc siły i dzieląc się wiedzą, Twój zespół będzie miał możliwość stymulowania wzrostu i poprawy efektywności budżetu w tym procesie. Tworzenie zintegrowanych pulpitów nawigacyjnych, które zapewniają wgląd zarówno w bezpłatne, jak i płatne wyniki wyszukiwania, zapewnia pełny wgląd w trendy dotyczące słów kluczowych. Wykorzystanie właściwych danych może pomóc w odkrywaniu kluczowych informacji, zapewniając prawdziwy potencjał do poprawy wydajności. Łącząc organiczne wskaźniki wydajności, takie jak wyświetlenia z danymi konwersji PPC, możliwości poprawy wydajności można zidentyfikować wizualnie za pomocą wykresów i wykresów.
Identyfikacja słów kluczowych o wysokim CPC (koszt kliknięcia) i niskiej widoczności organicznej, a następnie połączenie tych danych z wglądami może stanowić podstawę strategicznego punktu zwrotnego, w którym tniesz budżety w obszarach, w których możesz utrzymać spowolnienie, jednocześnie podnosząc wydajność dzięki silnej widoczności organicznej . Trafność jest kluczowa, a kiedy cofniemy się i spojrzymy na trendy, które możemy mapować na podstawie danych SEO, możemy zacząć myśleć o wartości, jaką dane SEO mogą wnieść do reklamy cyfrowej poprzez targetowanie.
Kiedy myślimy o reklamach w przestrzeni mediów tradycyjnych – OOH (poza domem), prasie, radiu i telewizji – mówimy o dotarciu do określonej grupy demograficznej. Ale grupy demograficzne są duże i zróżnicowane. Na przykład publiczność pokolenia Z jest w wieku od 5 do 25 lat. A to, co może być istotne dla określonej osoby w szerokiej grupie demograficznej, będzie się znacznie różnić. Badanie przeprowadzone przez Google i Ipsos w 2020 roku wykazało, że reklama wideo oparta na intencjach konsumentów ma znacznie większy wpływ niż reklama oparta na danych demograficznych. Dostarczanie konsumentom odpowiednich reklam, skoncentrowanych na ich potrzebach i pragnieniach, a nie tylko na ich grupie demograficznej, napędza zaangażowanie, wzrost marki, a ostatecznie sprzedaż.
Media społecznościowe
Liczby są jasne : z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie w siedmiu największych sieciach społecznościowych, media społecznościowe dają niesamowite możliwości angażowania konsumentów na całym świecie. Nie ma wątpliwości, że serwisy społecznościowe są bardzo autorytatywne, ponieważ tworzenie markowych profili na Facebooku, LinkedIn i Twitterze może potencjalnie zabezpieczyć dodatkowe wyniki wyszukiwania, wspierając Twoje cele SEO.
Poza SEO, niezależnie od tego, czy Twoim celem w mediach społecznościowych jest zwiększanie świadomości marki, budowanie zaangażowanych społeczności, czy po prostu sprzedaż produktów i usług, platformy mediów społecznościowych zapewniają krytyczną metodę udostępniania informacji i promowania biznesu. Jeśli zastanawiasz się nad swoją strategią społecznościową, rozważ te zalecenia dotyczące tego, na czym skoncentrować swoją uwagę w 2022 roku .
Jeśli dopiero zaczynasz, zaplanuj integrację od samego początku i rozważ strategie, które wspierają wydajność SEO. Bez względu na to, jakie są Twoje cele, ciągłe śledzenie wydajności jest kluczowe – testowanie, uczenie się i zmienianie w mediach społecznościowych powinno być procesem ciągłym. Tworzenie elastycznej strategii społecznościowej jest prawdopodobnie znacznie prostsze niż planowanie dynamiki w innych przestrzeniach marketingowych i reklamowych, ponieważ kanały mediów społecznościowych zapewniają mnóstwo opcji targetowania, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych, a ustawienia można łatwo zmienić – więc nie ma potrzeby ustaw i zapomnij. Skorzystaj z elastyczności!
Zarządzanie marką
Każda interakcja konsumenta z Twoją firmą, czy to marketing, komunikacja, zaangażowanie wirtualne czy osobiste, przyczynia się do ogólnego postrzegania marki. W przestrzeni cyfrowej zarządzanie reputacją ma szczególne znaczenie. Jeśli nie zarządzasz swoją reputacją w Internecie, Twoje wysiłki SEO zostaną zmarnowane. Czemu? Krótko mówiąc, konsumenci ufają treściom generowanym przez użytkowników.
Recenzje online pomagają budować dobrą reputację, wracając do SEO, jest to niezwykle ważne dla lokalnych wyników. Przemyślmy proces wyszukiwania. Gdy konsument szuka Twojej marki, produktu lub usługi, Twoja witryna może zawierać jeden lub dwa z wyświetlonych wyników. Inne wyniki wyszukiwania mogą obejmować witryny społecznościowe i witryny z recenzjami, które pokazują, co inni o Tobie mówią, zarówno negatywnie, jak i pozytywnie.
Aktywne zarządzanie swoją reputacją w Internecie, w szczególności za pośrednictwem witryn z recenzjami i platform społecznościowych, pozwala kontrolować narrację. Błędy się zdarzają; sposób, w jaki firma reaguje na informacje zwrotne od konsumentów, może zmienić postrzeganie przez konsumentów. Angażując się w rozmowę, masz możliwość skorygowania wszelkich dezinformacji i przyjęcia odpowiedzialności w przypadku pojawienia się problemów. Jeśli nie monitorujesz wyników wyszukiwania, mając na uwadze reputację swojej marki, po prostu tracisz okazję .
Marketing e-mailowy
Świetny e-mail marketing daje markom możliwość angażowania konsumentów w ich przestrzeni w ich czasie, wzmacniając relacje z potencjalnymi, obecnymi i byłymi klientami w ściśle kontrolowanym środowisku. Opcje segmentacji są zasadniczo nieskończone, od zainteresowań po szczegóły demograficzne lub w oparciu o wyzwalacze doświadczenia użytkownika. Ogranicza Cię tylko kreatywność Twojego zespołu i zebrane dane.
Możesz wdrażać wiadomości e-mail w oparciu o aktualne tematy, jest to coś, co jest łatwe do utrzymania pulsu w wykorzystywaniu danych SEO jako głosu klienta. Być może chcesz również wysyłać e-maile na podstawie cyklu życia klienta. Obie opcje zapewniają wysoce konfigurowalne i spersonalizowane wrażenia. Wiadomości e-mail mogą być wyzwalane na podstawie dowolnej liczby interakcji z Twoją witryną (przypominają się pomocne e-maile „zostawiłeś coś w koszyku”!) lub możesz ustawić i zapomnieć o strategii opartej na czasie, która widzi kluczową, wiecznie zieloną treść z Twojej witryny. witryna wypchnięta do nowych subskrybentów.
Niezależnie od Twojej strategii marketing e-mailowy zapewnia prostą i opłacalną możliwość przyciągnięcia ruchu do Twojej witryny. Dodatkowo, podobnie jak w przypadku platform społecznościowych, możliwość testowania i uczenia się daje możliwość maksymalizacji wydatków w oparciu o sprawdzone wyniki. I to jest właśnie rodzaj dynamicznej strategii, którą lubimy.
Wniosek
Budowanie strategii SEO zorientowanych na klienta oznacza poznawanie konsumentów na ich warunkach. Zaczynając od głosu klienta i wykorzystując spostrzeżenia SEO w czasie rzeczywistym, marketerzy mogą na nowo wyobrazić sobie to, co możliwe, łącząc się z konsumentami za pomocą różnych kanałów – cyfrowych i innych.
Zintegrowana strategia marketingu cyfrowego może zwiększyć świadomość marki dzięki silnej obecności cyfrowej. Może zwiększyć współczynniki konwersji i generować rzeczywistą wartość, łącząc treści i przekaz marki na różnych platformach, co prowadzi do wyższych i szybszych zwrotów z inwestycji. Odbiorca z bieżącego dnia jest podłączony. Czy nie powinny być również doświadczenia klientów i strategie marketingowe Twojej firmy?